torsdag 2 december 2010

Vinter med råge!!

Japp då har vintern kommit ordentligt :(
Gillar inte att det är så extremt kallt, -20 grader. Om kylan kan hålla sig runt -5 är jag ganska nöjd. Det är ju bättre att det är kallt än slask iaf.

Kom på för en liten stund sedan att i morgon är det bara en månad kvar tills vi får nycklarna till lägenheten!!! Shit vad tiden går fort!!
Jag har ju knappt packat något sedan försäljningen blev klar :(
Och jag ska måla klart ett rum oxå plus att vi ska få ordning på allt så vi ska fira jul här!! Konstigt att jag inte mår så bra!!
Men jag försöker se framåt :) Två månader framåt så är allt över och jag kan andas ut :)

Blev hemkörd från jobbet igår...
Ja på flera sätt faktiskt :)
Efter frukosten som jag åt på jobbet så fick jag väldigt ont i magen, mådde inte illa utan det gjorde bara ont!! När jag kom ner och skulle fortsätta jobba så gick jag omkring och frös/rös. Fick flera komentarer om att jag var blek och om jag verkligen mådde bra. Efter nån timme fick jag order om att gå hem! Min kollega körde mig :)
Sov i drygt tre timmar när jag kom hem.
Mina älskade föräldrar hämtade barnen från skolan så jag slapp tänka på det :)

Däremot hade Theres väldigt ont i huvudet när hon kom hem och grät för det. Hon fick två alvedon och lade sig på soffan för att vila. Efter någon timme verkade smärtan ha släppt lite men hon fick spring in på toa för att kräkas. Men efter det verkade hon väldigt pigg och kry. Hon ville smaka choklad och middagen hade hon absolut inga problem att få ner eller behålla.
Kom senare fram till att det förmodligen var biverkningar av hennes medicin. Förmodligen var febern förra veckan oxå en biverkning...
Men för säkerhets skull fick alla barnen vara hemma idag. Det går magsjuka i skolan så man vet ju aldrig.
Visserligen så har mina barn haft väldigt lindriga magsjukor de senaste åren. Det har varit en i taget och en eller två kräkningar och sen har de ätit nästan som vanligt...

Inga kommentarer: