söndag 15 maj 2011

Renovering renovering renovering

Har varit ledig i helgen, från det betalda jobbet alltså ;)
Kom på att jag inte har haft en helt ledig dag på ganska länge.... Har jag en kort dag på jobbet så är jag ju i nya lgh innan eller efter. I tisdags var jag där 8.00-16.30.
Det jobbigaste är att maken och jag är endast lediga varannan tisdag tillsammans. Det blir inte så mycket samarbete då direkt. Men än så länge funkar det.

I helgen har mina föräldrar varit där och hjälpt till :)
Jag har äntligen blivit klar med grundarbetet för målningen i ena sovrummet :)
Vi ska byta ut två dörrar+karmar och flytta öppningarna i barnens rum. Det går snabbast om maken bygger och det är ju även han som köper materialet, så då blir jag lite låst och kan inte göra färdigt rummen helt. Men nästa gång jag ska dit kan jag iaf måla taket och grunda tre av väggarna i ena rummet.
På tisdag är vi äntligen lediga tillsammans :) Men då ska maken lägga golv hos en kund, men det betyder ju mer pengar för oss i slutändan...
Men samtidigt är det frustrerande för vi vill ju flytta så fort som möjligt ;)

Det sköna med renoveringen är att jag inte tänker på missfallet lika mycket. Men det är otroligt jobbigt när man ser alla gravid tjejer (kunder) på jobbet. Tänker på vilken vecka jag skulle ha varit i nu (v15) och att jag gärna vill försöka igen men samtidigt vänta lite....

Men nu är det mest köksplaner som snurrar runt i mitt huvud ;)

Inga kommentarer: