onsdag 31 oktober 2012

Kanske kanske kanske

Oj, det var länge sedan jag skrev nåt här.
Tiden går fort när man har roligt ;-)

Det har gått upp och ner på bostadsfronten den sista tiden, kan man säga.
Vi hittade en lägenhet som kändes perfekt för oss och vi fick ett lånelöfte av banken...
...MEN med ett krav på att vi måste sälja vår bostad först eftersom vi inte har handpenningen.
Deppade lite och försökte glömma lägenheten.
Men nu har det vänt igen och vi har kanske lyckats få ihop till handpenningen :-)
För tre veckor senare så är lägenheten fortfarande till salu :-)
Men inget är helt klart ännu...

Har hittat ett par utbildningar jag ska söka. Men de är på heltid och maken tycker inte att vi har råd med det just nu. Men jag tycker att tiden är perfekt just nu för min rygg bråkar mycket och skulle må bra av vila. Så jag anser att jag inte har råd att inte försöka skola om mig. För i värsta fall måste jag operera mitt diskbråck och skulle det verkligen fungera att gå tillbaka till ett tungt jobb då?? Jag gillar verkligen mitt jobb, men 23 år sätter sina spår och jag kommer inte kunna jobba med det i 25 år till!!
Så vi får väl se hur det blir...


Inga kommentarer: