tisdag 11 juni 2013

Läkarbesök

Japp, idag är det dax för ett läkarbesök på mvc. Jag har begärt det själv för jag har så ont när jag jobbar :-( och efteråt såklart. Det är inte meningen att man ska gråta sig till sömns pga smärta. Jag ville verkligen jobba så länge som möjligt den här graviditeten, men har insett att det verkligen inte går :-( Känner mig väldigt deppig pga det.
Jag hoppas verkligen att det är en bra läkare som lyssnar på mig!!
Om jag nu får fram vad jag vill ha sagt utan att börja gråta...

Vagnen har iaf redan kommit!! Nu ska den stå och samla damm i måååånga veckor till :-) Men det känns ganska mysigt att ha den hemma.
Idag har jag förberett för att sy två åkpåsar i fleece, får se hur de blir. Ena är tänkt att ha i bilstolen, men det är lite svårt att göra färdigt den utan varken bebis eller bilstol ;-)
Men men, det blir nog bra ändå.

Börjar undra om den lilla damen i magen aldrig sover.... Känner sprattel och buffar i magen hela tiden nästan :-)
Mysigt!!
Hon är som mest livlig på kvällen så barnen har inte hunnit känna hennes sparkar ännu, men snart så :-)

Här hemma pågår en extremt långsam renovering....
Nya köket kommer om två veckor drygt. Det blev Ikeas "gamla" kök, inte högblankt som jag helst vill ha :-( Men kan inte heller den här gången tycka att det är värt de extra pengarna....
Däremot funderar jag starkt på en högblank bänkskiva och blankt kakel, båda i svart... Får se vad det blir till sist. Brukar ändra mig massor av gånger under tiden iaf ;-)

Just nu har vi  mörkbrunt på alla dörrfoder och de flesta golvsocklarna i hela lägenheten!! Har börjat måla en dörröppning... tre gånger har jag målat den med en bra färg och ändå är den inte helt vit :-( Men tror faktiskt att den får duga ändå :-S
Ska nog köpa en häftgrund innan vi fortsätter med resten....
Här ser man en väldigt ljus mäklarbild från vår hall. Men man ser iaf alla mörka lister... Runt ytterdörren är det plast!! Så de måste bytas ut!! Men annars är det 10 öppningar som ska målas!! Socklarna byter vi när vi ändå lägger nytt golv överallt.
Men vi har lite att göra i framtiden ;-)



Inga kommentarer: