lördag 15 juni 2019

Nytt liv

Nytt jobb! Nytt hus! En ny kärlek till livet 😁

Nu jobbar jag som medicinsk sekreterare på Södersjukhuset. Fick erbjudande om jobbet innan jag ens hade tagit examen. Jobbet är perfekt för mig, underbara kollegor, bra chef, väldigt lite stress. Jag kan även jobba hemma ibland. Det sämsta är väl kanske att det är ett ganska stillasittande jobb jämfört ned mitt tidigare, men då får man komma på lösningar för det helt enkelt 😜😁

I höstas råkade vi köpa ett nytt hus 😂🤣
Vi gick på en visning på ett likadant hus som vi bodde i fast med källare. Hela familjen blev kära i huset typ. Vi kollade med banken och de sa ja till ett större lån! Fördelen med att de tre äldsta barnen snart är myndiga är att banken inte räknar med dem i kalkylen... 

Det var lite strul när vi skulle sälja det gamla huset däremot. Fel val av mäklare gjorde hela familjen stressad ett tag. Till slut var vi tvungna att gå ner väldigt mycket i pris för att ens kunna sälja huset. Väldigt irriterande eftersom vi hade behövt pengarna till att renovera nya huset. Men vi gick iaf inte minus och vi har numera ett trevligare hus med bättre läge och dubbelt så stort nästan. Vi trivs otroligt bra hela familjen. 

Den nya kärleken till livet, jag mår otroligt bra just nu! Känner mig nöjd och glad för det mesta. Så otroligt glad att jag skolade om mig!! Fick en annan syn på hur man kan må om man jobbar med något man verkligen trivs med. En inre frid ❤️

Inga kommentarer: