måndag 7 mars 2011

Lugn

Känner ett lugn inom mig :)
Känns otroligt skönt!
Det senaste halvåret har det byggts upp så många måsten och massor av oro inom mig. Jag har inte haft tid att sätta mig i lugn och ro och titta i en tidning ens. Egentligen har jag ju haft TID men jag har inte haft någon RO att kunna njuta av det.
Men nu känner jag mig glad, lättad och lugn :) Det är en härlig känsla som jag har saknat.
Det finns såklart flera anledningar ;)
- Våren är på väg även fast det går långsamt, jag älskar våren!!
- Maken och jag är på samma nivå igen :)
- ???


På onsdag börjar jag jobba igen, jag är halvtidssjukskriven t om 15/3. Jag har valt att jobba hela dagar och vara ledig vissa dagar. Första dagen börjar med jobb 3 timmar och sen ska jag åka iväg på utbildning :) Najs!!


Vi fick veta i gårkväll att hyran ska höjas med nästan 300 i månaden!! Vi tycker redan att hyran är i högsta laget här :(
Så nu vill vi försöka hitta något annat, vilket är synd för vi trivs här.
Vi har ju inga pengar sparade så vi får väl se om vi kan få ett lånelöfte någonstans ändå...


Vi har skaffat en liten kompis åt våran katt, en pytteliten kattflicka som är ca 4 månader. Hon är väldigt mörkt brun så vi får väl se om hon blir svart eller brun...
Busan heter hon och namnet passar henne extremt bra ;)

Inga kommentarer: