lördag 10 augusti 2013

Tiden

Tiden går fort nu!!
Om 59 dagar blir jag 5-barnsmamma :-)
Magen blir större för varje dag känns det som... Men har bara gått upp 2,3kg än så länge. Visserligen står det att man går upp ca 0,5 kg per vecka resten av tiden nu, men det känns ändå ganska ok. För stämmer det så blir det ju en viktuppgång på max 7 kg totalt :-)
Med minstingen gick jag upp 10 kg och med trillingarna 5 kg. Den här gången vägde jag däremot lite mindre från början :-)

Renoveringen går framåt. Lååååångsamt, men ändå åt rätt håll. Ska försöka lägga in lite bilder senare när jag har lust.
Idag ska köket tapetseras. Tapeterna ska sättas vågrätt!! Har aldrig gjort det, så vi får se hur det blir....

En vecka kvar av semestern och vi får förhoppningsvis tillbaka bilen på måndag!!
Jävla bensintjuvar som har förstört hela vår semester!!! Natten till vår första semesterdag blev bensintanken sönderborrad av dumhuvuden :-(
Vi har lånat mina föräldrars bil ganska ofta, men då får ju inte hela familjen plats. Det har varit mycket planerande för att kunna köpa material till renoveringen, det är en av anledningarna till att det har gått långsamt.
Vi har inte kunnat åka iväg och bada med barnen eller åka iväg på andra utflykter. Tur att vi inte hade planerat in någon bilresa till Ullared som vi tänkte!!
Men nu är bensintanken bytt och de servar bilen och kontrollerar en oljeläcka som vi har haft ett tag. Lika bra att fixa fler grejer när bilen ändå är på en ordentlig Chevaverkstad.



Inga kommentarer: