söndag 16 augusti 2009

Sängar

I morgon ska jag bygga ihop en begagnad ikeasäng utan bruksanvisning :) Jag gillar sånt så det blir nog bra.
Det ska bli E´s säng.
R ska ha den sängen som E har nu och T ska vi bygga en säng till med några köksskåp.
Så nu är det bara A som saknar en säng helt......han vill ha en loftsäng så att han får plats med ett skrivbord och en myshörna under :) Vi har ganska lågt i tak så det är inte det lättaste att hitta en säng som passar eller som man kan kapa benen på....den måste ju vara billig oxå såklart :)

Idag skulle jag rensa leksaker tänkte jag, ville verkligen fixa med barnens rum. Men som vanligt blir inget som man har tänkt sig :(
Var bara tvungen att ta hand om undervåningen först!! Jag mådde illa!! Så hemskt var det. Men nu är det bättre :) Jag har plockat och plockat och plockat. Efter det dammsög jag. Har även tvättat fyra maskiner och diskat två gånger. Skurat duschrummet oxå. Samtidigt var jag tvungen att hjälpa barnen med diverse saker...

Så i morgon kan jag koncentrera mig på övervåningen utan större avbrott. Maken ska vara borta större delen av dagen så jag och barnen blir ensamma igen.

På tisdag ska jag till skolan och efter det måste vi verkligen storhandla. Vi har varken pasta, ris eller potatis hemma...

2 kommentarer:

Carol sa...

Det finns beskrivningar på nätet!! jag vill också köpa massa saker!!

önskedrömmar sa...

Det gick alldeles utmärkt att få ihop sängen utan beskrivning :) Är ju ganska van med ikeamöbler ;)