söndag 8 augusti 2010

Duger inte längre

Måste ta tag i mitt liv!!!
Ibland funderar jag på att bli särbo, bara för att komma fram till hur jag skulle vilja leva. Ja alltså inte VEM jag vill leva med utan hur jag vill ha det i mitt hem.
Svårt att förklara!
Vet bara att jag vantrivs med mitt hem men kan inte få någon ordning på det :-(
Det är jobbigt att känna så! Trivs man inte med sitt hem så blir man så otroligt trött och apatisk när man är hemma. Orkar inte ta tag i någonting och allt bara byggs på. Jag kan ligga i sängen på morgonen och tänka: "Idag ska jag ta tag i det där rummet". Så tittar man in i rummet och känner all ork bara rinna av en för att det är så otroligt mycket att göra, man har inte en aning om var man ska börja ens :-(

En väldigt viktig sak för våran familj skulle nog vara att få in rutiner och skriva upp alla rutiner på listor. Jag gillar listor!! Skriver dem gärna på datorn, men skrivaren fungerar inte och då skiter sig ännu en sak :-(

I morgon börjar gubben att jobba och då ska jag verkligen försöka fixa här hemma. Får helt enkelt skriva en lista med en vanlig penna ;-)
Hoppas bara att det inte är lika fuktigt i morgon!! För då orkar jag knappt röra mig :-(

1 kommentar:

Ingrid sa...

Känner igen tankarna lite. Det finns ju en hel del människor som tänkt samma sak, kanske det går att få tips därifrån?
Mitt tips är FlyLady.net värt att kika på.