lördag 30 april 2011

Äntligen

Äntligen mår jag som vanligt :)
Mår lika bra nu som innan all stress gjorde mig konstig.

Det är så otroligt skönt att känna att man ärligt kan säga "bra" när någon frågar hur man mår. Man lär sig uppskatta sånna småsaker när man har mått riktigt dåligt.

Känner inte så mycket sorg när jag tänker på missfallet. Men däremot kan jag känna mig väldigt ledsen när jag ser många kändisar som är gravida och ska ha barn i höst. Det är väl en typ av avundsjuka :(

En annan sak som gör mig otroligt ledsen är när folk kläcker ur sig sina åsikter på ett klantigt sätt :(
Tyvärr är jag väldigt bra på att hålla masken.
Självklart får alla ha sina åsikter!!! Men ibland kanske man kan tänka lite på hur man uttrycker dem...

Jag och maken vill ha ett till barn. Så är det bara!! Vi har gjort ett val att försöka få ett till och alla våra stora barn vill ha ett syskon.
Men tydligen är vi korkade som vill börja om med småbarn och jag kommer vara alldeles ensam med bebisen på dagarna för ingen i min ålder skaffar ju barn...
Vi ska vara nöjda med dem vi har!!
Jag har i 32 års tid ALLTID sagt att jag vill ha många barn!! MINST 4, men helst 6 st. Många har nog skrattat åt mig...
Nu tog det ju 8 ÅR innan jag ens fick mitt första (och andra och tredje) barn. Att få första barnet vid 29 år fanns ju inte med i min livsplan direkt. Jag hade nog tänkt mig runt 22-23. Fast det är klart, jag hade ju inte tänkt att jag skulle få tre på en gång heller ;)

Det jag vill ha sagt är att jag och min familj har gjort ett val.
Har du någon negativ åsikt om det så släng det inte i ansiktet på mig!!! Absolut inte en vecka efter jag har förlorat ett planerat barn!!!

4 kommentarer:

Liselotte sa...

Hej Jessica. Det är rätt stå på dig mot alla kommenterar. Människor tror att de har all rätt att slänga ur sig både det ena och det andra speciellt när det gäller barn eller graviditet. Men det spelar oftast ingen roll vad man svarar,,,, ha ha jag tror jag har svarat allt möjligt som finns och jag får fortfarande kommentarer över att jag har många barn. Men ibland så tar känslorna överhand och man tar åt sig av de dumma orden, så är det. Men det är en ny dag i morgon som förhoppningsvis ingen idiot kan förstöra.. Kram kram Lisa

Ingrid sa...

Glöm inte att vad en person säger mer speglar den personen än dig.
<3

Tyvärr är det så, inte rätt på en fläck, att människor anser sig ha rätt att tycka vad som helst till dem de anser falla utanför normen.

Fröken ia sa...

Kul med ny lägenhet och glad att du mår bättre.

Bry dig inte om vad folk säger, tycker och tänker. Det är ditt liv som du ska leva och det ska du göra lyckligt! Inget annat spelar roll kan jag tycka.

Kramar i miljoner och som jag sagt kommer vi gärna och hälsar på så småningom.

Livet i kvadrat.. sa...

seriöst..är det nån som har sagt nåt sånt..vad i allsin dar.. det är väl i allafall er sak!!! och vara såå otroligt korkad så man säger nåt sånt efter att du precis fått missfall...det är grymt.. åååå blir vansinnig när jag hör det..men känner ...det är nån i släkten va?..vissa där kan ju ha riktigt korkade kommentarer