fredag 8 juli 2011

Långsamt

Det känns som renoveringen går långsamt nu.
Men egentligen händer det massor!!
Vi håller på med köket nu och försöker få det klart så vi kan flytta in nästa vecka :) Men med tanke på att det är fredag idag så får vi väl se....

Det jobbigaste är att barnen blir drabbade :( Vi hinner ju inte göra någonting med dem :(
Jag är otroligt tacksam för att mina föräldrar tar dem ibland och även hjälper oss med målning och lite annat!! Vet inte hur det hade gått utan dem :)

Maken har iaf lagt nytt golv i barnens rum, kök och hall. Jag har fixat alla väggar och tak i barnens rum och vardagsrum. Jag har även monterat ihop alla stommar i köket och börjat måla tak och väggar i köket. Ugnen är monterad i skåpet och ska bara kopplas in. Diskmaskinen fattas det bara vatten till. Väggskåpen måste vi däremot byta ut, det blev inte riktigt vad vi tänkt oss men blir nog bra ändå. Kyl och frys ska installeras i morgon.
Däremot är mitt största problem just nu hur vi ska kunna få upp en bänkskiva som är 3,5 meter lång för alla trappor....

På måndag ska maken ut och festa med några på jobbet, de börjar redan vid 13-tiden....
Nästa lördag är det min tur ;)
Ska bli riktigt trevligt! Synd att jag inte har några pengar bara :(

Inga kommentarer: