lördag 21 januari 2012

Jobbhelg

Jag både gillar och inte gillar att jobba på helgerna....

Negativt:

  • Det är såklart inte så kul att gå upp tidigt när resten av familjen får ligga kvar i sängarna.
  • Det blir mindre gjort här hemma om inte jag är med och bossar runt ;)
  • Att inte kunna umgås med familj och vänner.

Positivt:

  • Tjänar mer pengar!
  • Skönare stämning på jobbet.
  • Inga leverantörer ringer och stör ;)
  • Slösar inte lika mycket pengar ;)
Just nu har jag börjat att drömma om att starta eget företag. Som hobby till att börja med. Men först skulle jag vilja plugga lite mer företagsekonomi. Maken har ju eget företag och det är ganska mycket att tänka på med deklaration och bokföring. Han frågar mig om allt visserligen men jag känner mig ändå osäker på hur allt funkar...
Men någon gång...


Vi ska åka till Ullared när jag fyller år :-D
Jag bokade ett motellrum för ett par dagar sedan. Det blir väldigt trångt!! Men skönt att komma hemifrån. Jag vill inte vara hemma då! Känner absolut inte för att fira att första siffran i min ålder ändras :-(


Inga kommentarer: