söndag 15 januari 2012

Kontrollbehov

Det kan vara otroligt utmattande att ha ett starkt kontrollbehov!!
Att inte veta...
Att inte kunna planera...
Att inte ha koll på allt...
....kan verkligen göra mig galen!!
Sedan jag gick hos en kurator för snart ett år sedan så har jag lärt mig släppa på mycket av behovet. Jag behöver inte ta hand om allt här hemma, det är ingen som dör av att resten av familjen får ta mer ansvar över saker och ting.
Men det är svårt!!!
Jag har slutat göra många saker, men om jag inte tjatar och pushar så händer det INGENTING!!!
Men jag mår nog ändå ganska mycket bättre av att tjata än att göra allt själv och hålla ilskan inom mig :-)

Tyvärr så är jag ganska stressad just nu och tappar ord hela tiden :-(  Och det i sin tur gör att jag blir ännu mer stressad.... Det blir liksom en ond cirkel :-(
Men det blir ju så när jag vill göra mycket men tiden inte räcker till....

Nu ska jag försöka få lite bättre ordning på pojkarnas rum...
...7kvm delat på två pojkar i skolåldern...
...hur tänkte vi då???



Inga kommentarer: