tisdag 30 mars 2010

Ont

Har så ont i mitt ben just nu!!
Att man kan bli så otroligt trött av smärta är något man glömmer bort när man inte har ont. Just nu känner jag bara att jag vill ta det lugnt och vila. Har som vanligt massor att göra och då får jag dåligt samvete och blir sur för att jag inte orkar göra något.... En ond cirkel!!

Önskar att jag hade ork och lust att lägga lika mycket energi på hemmet som jag gör på jobbet. På jobbet vet jag var allt ska vara och vad jag ska börja med. Vi skriver listor på vad som ska göras och sen bockar vi av det som är gjort. Vi samarbetar!!!

Hemma vet jag inte vad jag ska börja med, det är för mycket grejer och var sak har INTE sin plats!! Har försökt med listor, men eftersom jag är den enda som läser listorna så blir det inte så mycket gjort.
Har en make som hellre ligger i soffan och tittar på film eller tv-serier. Det är ju såååå synd om honom eftersom han jobbar 12 timmar per arbetspass. Att han har (i snitt) 3½ arbetspass i veckan tänker han inte på. Jag jobbar (i snitt) 5 dagar i veckan, timmarna per dag varierar mellan 5-11 timmar per dag.
Jag kräver inte att maken ska göra något här hemma de dagar han jobbar. Men på hans lediga dagar vill jag att han gör någon nytta!

Jag är den som har koll på alla barnens tider och skolaktiviteter, lediga dagar och läkarbesök. Förbereder mat som barnen kan äta när de kommer hem från skolan och ingen av oss vuxna är hemma. Har koll på när vi måste ha barnvakt, vilket är minst varannan vecka. Ser till att maken fyller i och skickar iväg viktiga papper. Ser till att lappar till skolan kommer in i tid. Har koll på vems kläder som är vems, vad som behöver bytas ut. Köper nytt när det behövs.

Och ändå får jag dåligt samvete om jag vilar efter att ha jobbat 6 dagar på raken :(

1 kommentar:

Carol sa...

Usch, kan vara skönt att veta att du inte är ensam! Utan mig hade allt raserat totalt här hemma och jag känner själv att jag inte får ordning på något alls! Man kanske får ta ett rum i taget och verkligen fortsätta där tills det är klart(lättare sagt än gjort, jag vet!)