fredag 9 april 2010

Dåligt samvete!

Mina barn är ensamma hemma ganska ofta och jag vill inte att de ska vara det!!
Jag vill vara hemma med dem mer, men vad ska man göra när man har det jobbet man har??
Jobbar man i butik kan man inte välja sina tider själv och man måste jobba varannan helg. Det är ju just helger och kvällar som ger mer pengar oxå...
Arbetstiderna var ju det verkliga orsaken till att jag skolade om mig. Men hur lätt är det att få jobb som ekonomiassistent uten erfarenhet?? I dessa tider??
Jag trivs på mitt jobb!! Jag är nästan alltid glad där!! Maken säger också att mitt jobb är otroligt bra för mig för att jag är så glad och positiv :)
Men så sitter jag här och laddar inför att ta mig till jobbet. Gråten i halsen och väldigt lättirriterad.... Varför?? För att jag jobbar hela helgen!!! Vill inte!!
Själva jobbandet är kul! Men det är tiden med barnen och hemmet som inte finns under våra jobbhelger som är värst!!
Att barnen måste ha barnvakt eller vara ensamma hemma varannan helg, att hemmet förfaller, att jag blir sur och grinig!!! Hatar detta!!! Vill inte vill inte vill inte!!

Inga kommentarer: