torsdag 22 april 2010

Snart helg

Längtar tills nästa vecka!!
Sa till chefen för ett par veckor sedan att jag inte ville jobba något extra alls vecka 17 och han kom faktiskt ihåg det :D Jippi :)
Så nästa vecka jobbar jag bara måndag, onsdag och halva torsdagen. Naaajs!!
Veckan efter jobbar jag oxå bara tre dagar, men då ska jag till Dalarna på begravning....

Det blev ingen provtagning igår, det var supermycket folk och jag skulle jobba. Så i morgon gör jag ett nytt försök lite tidigare på morgonen.

Det blir en lång arbetsdag i morgon, jobbar 9-20. Skulle egentligen jobba 16-20, liiiite skillnad :)
I morgon är det löööööön. Får en riktigt bra lön med tanke på att jag var sjuk två dagar oxå. Nästa månad blir det ännu bättre :D Så skönt!!

Håller just nu på att försöka hitta en bra spis. Vi har bara haft våran nuvarande i knappt 4 år och nu har vi ingen undervärme alls :(
Har ingen lust att ens kolla upp vad det skulle kosta att laga den. Vill bara byta ut den och slippa skiten!!

Vi har hyrt ett förråd. Vi måste nämligen tömma vårat vindsförråd för det får vi inte ha längre. Ska bli skönt att bli av med alla grejer där uppe men vissa saker måste vi ju hitta plats för och det är inte det lättaste i detta hus. Så vi håller just nu på att packa ihop vinterkläder och julsaker som vi ska ha kvar, för att köra det till förrådet nästa helg. Efter det kan vi börja tömma vinden och förhoppningsvis kasta massor!!

Min bebisönskan verkar bli en dröm bara :(
Maken har börjat fundera på att sterilisera sig! Jag har sagt det till honom ganska länge eftersom det är han som absolut inte vill ha fler barn, men han har vägrat. Nu börjar han väl märka att mitt bebissug hänger sig kvar.
Jag tycker det känns som om maken och jag glider längre och längre ifrån varandra :( Vi har inte samma syn på saker och ting längre, och då menar jag inte bara en femma...
Maken prioriterar tv och dator framför hemmet och familjen. Han är ganska lättirriterad och tjurig. Gnäller hela tiden på att han inte känner sig så bra eller att han har ont någonstans, men han gör absolut inget åt det. När han är ledig från jobbet vill han bara titta på tv hela tiden. Han höjer rösten åt barnen för ingenting och det är det som stör mig mest.
Hade jag inte haft jobbet så tror jag att jag hade börjat kolla på egen lägenhet....igen....

Inga kommentarer: