tisdag 6 april 2010

Påsken...

....är över!! Och ganska skönt är det!
Folk är som galna när det gäller att handla mat inför påsk!! Fy faan säger jag bara!
Nej det är skönt att det är vanlig vardag nu :)

Barnen har påsklov och är lediga hela veckan. Men klanten (jag) glömde det för några veckor sedan så jag tackade ja till ändrade tider på jobbet :(
Men det verkar ordna upp sig ändå, men vi får väl se hur det blir i helgen...

Fick veta på Påskafton att min farmor var väldigt dålig och att några släktingar vakade över henne. Hon orkade knappt andas och vaknade inte. Läkarna trodde att det var något med hjärtat, hon hade lunginflammation för några veckor sedan.
Några timmar senare....
.....vaknade hon och åt lite mat!! :D
Min Stålfarmor!! Fyller 92 år om ett par veckor och har lurat döden ett par gånger senaste året :)

Håller på att rensa barnens skor, barnen smet ut så jag kunde inte kolla riktigt alla för det är några par som de måste prova först. Men än så länge har jag slängt 14(!!) par av deras skor!! Behöver nog gå igenom min hög oxå....det har blivit lite väl mycket skoköp för min del. Vissa skor har jag knappt använt....och då är det svårt att slänga bara. Någon som har strl 39 och vill ha lite skor?? Hör av er isf....

Jag är sååååå trött!!
Ändå sov jag till 8 i morse. Har däremot inte varit utanför dörren idag, kanske skulle behöva det. Solen skiner!! Igår såg jag ut som en snögubbe när jag kom till jobbet :( Det var inte lika kul!!
I morgon börjar jag jobba kl 6...................

Inga kommentarer: