måndag 12 april 2010

PMS

Att lite hormoner kan ställa till så mycket!!
Pga min Pcos så har jag ju inte ägglossning speciellt ofta, men ändå får jag mens och då oxå PMS!! Däremot har jag väldigt sällan mensvärk :D
Senaste tiden har mensen varit väldigt regelbunden, den har helt enkelt kommit med lönen ;) Lätt att komma ihåg och kanske har längtan efter lönen dämpat min pms lite för jag har inte varit riktigt lika arg och sur de senaste månaderna :)
Men den här gången kom ingen mens!! Istället blev humöret värre och värre för varje dag!! Vårkänslorna har verkligen gått upp och ner heeeela tiden. Jag har deppat för ingenting, skällt på barnen utan (större) anledning. Gnällt och tjafsat ovanligt mycket med maken!!
Men igår kom svaret på varför jag har varit så hemsk de senaste veckorna :D
PMS!!!
Så nu känner jag mig glad igen :)
Nu kan jag njuta av våren....
....tills det är dax igen om en månad ;P

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat en läkartid :) Så nu längtar jag tills det onda i mitt ben ska gå över så jag kan röra mig normalt igen.

Åh, jag skulle verkligen vilja vara ledig ett tag!! Vill ta tag i saker här hemma NU!! Vecka 17 jobbar jag bara tre dagar och jag tänker inte ta några extratider alls den veckan. Har jobbat så mycket på sista tiden så det räcker och blir över ;)

Nu ska jag hoppa in i duschen :D

1 kommentar:

Unknown sa...

Inga extra pass! Bra! Det är ju lätt att säga och så lovar man sig själv, om och om igen. Lycka till!