tisdag 25 maj 2010

Drömmar

Min blogg heter ju Önskedrömmar, men jag skriver ju aldrig om mina drömmar...
Så frågan är om jag ska byta namn på bloggen eller helt enkelt skriva mer om mina önskedrömmar??
Jag gillar namnet så jag testar väl att skriva lite om det jag borde ;)

Det jag drömmer om just nu är först och främst att flytta. Men eftersom jag är realistisk så inser jag ju att vi inte har råd att flytta just nu :( Men det är ju faktiskt gratis att drömma :D

Har hittat flera intressanta bostäder den senaste tiden, renoveringsobjekt i bra områden med bra utgångspris. Hade vi haft en kontantinsats så hade allt varit perfekt... Men sen tror jag att priserna på bostäderna skjuter i höjden för mycket för oss iaf. Men vi ska iaf titta på några av bostäderna på söndag har jag bestämt! Kulkul :)

En annan sak jag drömmer om är att göra om lite här hemma, som vanligt kanske jag ska tillägga. Men det är svårt!!
Vi har tre sovrum:
- Alla barnen sover i enkelsängar i det mellersta rummet = trångt och varmt.
- Maken och jag sover i minsta rummet = trångt och det går inte att möblera på ett vettigt sätt.
- Barnens grejer och kläder är i det största rummet = alltid stökigt!!! Ingen logik i möbleringen!!
Vi har nog haft alla varianter på möbleringar och även på möbler i dessa rum :( Jag är så otroligt trött på att inte få någon ordning!! Jag hatar verkligen våran övervåning!! Det enda jag gör där är sover, jag använder inte ens badrummet för det är vidrigt!!!

Så nu drömmer jag om att köpa nya sängar (igen) och nya vettiga garderober. Jag tror faktiskt att jag skulle vilja göra något i varenda rum i hela huset!! Men sånt kostar massor av pengar och då kommer vi ju aldrig kunna spara ihop en handpenning till ett större boende :(

På tal om pengar....
.....den här månaden ser väldigt ljus ut ekonomiskt sett :)
-Skattepengar
-Styrelsearvode
-Semesterpengar
-Löneförhöjning
-Bra lön

Lite av semestern är bokad :)
Hotell två nätter!! Najs!!

Inga kommentarer: