fredag 19 augusti 2011

Babyboom

Nu är det verkligen en riktig Babyboom bland alla bloggar jag läser!!
Jag hoppas verkligen att jag kommer att få tillhöra den här boomen ;)
Än så länge finns det inget kryp i min mage (vad jag vet), men när (om) det väl gör det så har jag bestämt att berätta det för nära och kära ganska tidigt. När jag fick missfallet kändes det väldigt konstigt att berätta efteråt liksom. Mest fel blev det med barnen, de förstod inte varför jag hade så ont och var ledsen. Men samtidigt känner jag att en graviditet är ju en hel evighet för en 10-åring :) Jaja, nu är jag ju inte i den situationen ännu så jag behöver inte tänka på det just nu...

I morgon ska vi på kryssning :)
Det ska bli kul att umgås med lite folk och underbart att slippa tänka på att laga mat ;)
Barnen ska med och de har verkligen sett fram mot detta länge :)

Med hemmet känns det som allt står still! Inget händer med någonting :( Jag har tydligen ensamrätt på att packa upp kartonger och hitta på ställen där allt ska ligga/hänga/stå. För att något ska hända så måste jag tjata, säga till eller göra allt själv. Det skulle vara kul om min kära make kunde tänka själv någon gång!!!

Nu är det en vecka kvar på gamla schemat :) Det ska bli väldigt skönt att bara vara på en avdelning och att slippa stänga :)

Nej, nu är det snart dax att gå till jobbet....