lördag 29 oktober 2011

Suck

Gillar inte anonyma kommentarer! Kan man inte stå för sina åsikter så behöver man inte skriva något!!
Meeen....
....för att klargöra en sak i mitt förra inlägg!!
När jag är lite deppig har jag en faslig förmåga att överdriva...
T ex :
"Vi har inga pengar till julklappar" =  Vi är inte tillräckligt rika för att barnen ska få ALLT de önskar sig, och de vill ha MASSOR!!
"Vi har inga pengar till alla vinterkläder som behövs" = De vinterkläder jag önskar att barnen hade är onödigt dyra ;) Självklart har vi råd att köpa de vinterkläder som behövs!! Men det hade ju varit roligare om barnen kunde ärva kläder av varandra....

Nog om det!

Nästa vecka ska vi testa att köpa hem en "Matkasse" från mitt jobb...
Ska bli spännande. Jag är så otroligt kräsen :(  Men vi måste verkligen ta tag i matlagningen och komma på lite nya idéer. Så vi får väl se vad det blir av det hela ;)

Barnen har höstlov en vecka. Det ska bli väldigt skönt att slippa väcka barnen kl: 05.00 några dagar, både för dem och mig. Jag har tagit semester på fredag, så jag är ledig tors-sön :) Men ska på avdelningsmöte några timmar på torsdag bara.
Längtar verkligen efter lite ledigt :)

2 kommentarer:

Carola m 9 sa...

Vi har precis fått hem en kasse från Middax...det är ju löjligt dyrt,men jag ville få nytt, få inspiration på nåt jag jag aldrig skulle göra annars....Imorgon ska jag nu göra thailändska kalkonköttbullar

Ingrid sa...

Tråkigt med tråkiga kommentarer. :(
Det ÄR dyrt att ha barn idag! Sen tycker jag det är lite överdrivet ibland med allt man "måste" ha. Jag fuskar grovt där rätt ofta. Mina barn ärver av andra osv... Finns annat i livet ju. <3