onsdag 11 februari 2009

Mitt i veckan

Redan onsdag. Snart helg alltså :)
Måndagen och tisdagen blev precis som jag planerat. Men idag blev det lite ändringar...
Det började som planerat, med skolor och handla mat. Men eftermiddagen ändrades. Trion ville inte gå på Scouterna längre och vi vill inte tvinga dem. Så då kunde maken åka iväg själv till simskolan med R och jag kunde vara hemma och fixa mat i lugn och ro.
E hade en kompis med hem från skolan ett par timmar. Så trion fick lov att vänta med läxan tills maken åkte iväg med R. När ja lagade mat gjorde de läxorna utan tjafs :) Skönt!!

Jag har t o m hunnit plugga ett tag idag :)

Nu är det slut på simskolan på vardagar, det underlättar mycket för mig. I mars börjar de på söndagar ist, då behöver vi bara ta en långpromenad dit (och hem) varannan söndag och de andra söndagarna åker vi bil :)

I morgon ska jag försöka plugga mer, eller inte försöka, jag SKA plugga. Sen ska jag baka, men kan inte bestämma mig för vad och hur många olika sorter...

Inga kommentarer: