söndag 8 februari 2009

Söndag

Nu är det dags för en ny vecka igen. Tiden går så fort!! Kan man stoppa den ibland??
Jag hinner aldrig med mig själv och allt som JAG behöver göra, tex skolarbetet. Allt läggs åt sidan liksom. Kan man lägga på några timmar till på dygnen kanske??
Det mesta känns ok i skolan, men ett av de viktigaste ämnena som en Ekonomiassistent ska kunna har jag halkat efter med. Jag fattar ingenting av bokföring längre :( Förstår inte vad jag ska skriva och hur jag ska skriva, fattar inte vad läraren vill att vi ska komma fram till liksom. Känner mig heeelt puckad!!
Däremot känner jag mig ganska smart när vi har löneadministration :) För räkna löner kan jag :)

Så, vad sker denna vecka??
Måndag: Maken jobbar som vanligt så vi går till och från skolor. Hem, laga mat, barnen har läsläxor. Packa simkläder och ta en långpromenad till simskolan.
Tisdag: Gå till och från skolor. Barnen har matteläxor och det är inte så poppis :(
Onsdag: Får åka bil till skolan :) Vi åker och handlar när jag slutar. Hämtar barnen. Barnen ska göra en uppgift till läsläxan. Laga mat och äta. Skynda iväg till simskolan, maken åker till Scouterna med trion. Maken hämtar mig och R vid simskolan. Vi åker och hämtar de andra. Kvällssmörgås krävs efter en tidig middag.
Torsdag: Jag måste baka massor till helgen direkt efter skolan.
Fredag: En lång dag i skolan för mig, men det blir iaf lite pluggande då.
Lördag: Kalas för R...
Söndag: Ljusparty!!
Sen ska ju massor annat fixas oxå såklart. Jag måste hitta en praktikplats! Måste plugga för jag har två prov veckan efter, ett redan på måndagen...

Men nu tar jag ett djupt andetag och tänker positiva tankar...
Det är ju faktiskt söndag några timmar till :)

Inga kommentarer: