lördag 21 februari 2009

Skön dag

Idag har jag tagit det lugnt.
Har inte fått så mycket gjort men bryr mig inte så mycket.
- fixat disk
- fixat lite tvätt
- hämtat och lämnat barn på kalas.

Även denna helg var barnen bjudna på två kalas... och maken jobbar som vanligt. Kalasen skulle vara på exakt samma tid :( Men som tur var så kunde min älskade far hjälpa mig :)
Så i två timmar kunde jag njuta av att vara helt ensam. Jag tog en kopp te och bara kopplade av och lyssnade på musik :)

Maken gick och la barnen kl 21 igår, sen somnade han och jag 22.20.... På den korta tiden där i mellan hann vi titta på tv, dricka te och sova en stund på soffan :) Ganska trötta med andra ord...

Maken fick sin lönespec igår, ingen kul syn :( Vi var så säkra på att den skulle bli bättre än vad den brukar, men istället blev den ca 3000 sämre än vanligt. Tur att jag får 1700 i lön den här månaden så att det inte blir allt för mycket minus i budgeten...
Maken och jag tänkte gå på bio och äta middag ute nästa helg som en födelsedagspresent till mig. Men det sket sig :(

Nu ska jag göra hemmagjord pizza, för det är ju iaf ganska billig mat...

1 kommentar:

Fröken ia sa...

Jag har åxå ätit pizza. Som jag bakat själv. Smaskens blev det... Skönt att vara ensam i ett par timmar. Man brukar nästan bli paralyserad när det händer. Menmen man behöver det ibland.