torsdag 4 juni 2009

Leeeedig

Sitter just nu och njuter av ensamheten och lugnet. Städning och tvättning får vänta en dag. Vill bara koppla av och bry mig om mig själv några timmar, ladda batteriet liksom...

Fast just nu har jag ont i magen för att jag har ätit för mycket glass :( Att jag aldrig lär mig!!

Jag försov mig i morse... ca 45 minuter bara men det blev lite stressigt. Barnen var jätteduktiga att klä på sig snabbt utan allt för mycket tjafs :) Det blev en snabb frukost men barnen kom iaf i tid till skolan :)

Igår jobbade jag till 22, jag stängde för första gången. Det funkade bra, men jag var ju inte direkt ensam. Nästa vecka jobbar jag fyra dagar och går på kurs en dag. Makens semester börjar på måndag men då har han fått för sig att gå en utbildning... Och vi som inte har någon barnomsorg då... vet inte hur han har tänkt lösa det...

På tisdag slutar barnen första klass. Fattar inte att tiden går så snabbt!! Däremot tycker jag att tiden går långsamt när det gäller R, tycker det känns som en evighet tills han börjar i skolan. Jag skulle vilja att han började i 6-årsverksamhet nu i höst egentligen, men har insett att han är nog inte riktigt mogen för det så han börjar när han ska helt enkelt.

På tal om skola så har jag sökt fler komvuxkurser till hösten. Två av dem vill jag verkligen gå på, men jag skulle behöva komma in på alla för att det ska bli heltid. Men jag kommer söka jobb samtidigt...

Inga kommentarer: