torsdag 18 juni 2009

Midsommar

Jag är ledig hela midsommaren :)

Underbart!!
Förra året jobbade jag på två olika ställen t o m. Däremot har vi absolut inget att göra i morgon, alla åker bort eller har sina egna traditioner. Men men, det är ändå skönt att hela familjen är ledig :)



Igår var vi på Gröna Lund, det var första gången för barnen. Det var verkligen en supertrevlig dag.
Jag bestämde att vi skulle ge barnen en riktigt annorlunda dag. Så vi åkte bil till Farsta Strand, där vi bytte till tunnelbana och åkte till Slussen. Från Slussen åkte vi såklart Djurgårdsfärjan till Grönan :) Mysigt.
Vi lät barnen börja lite lugnt med en vanlig karusell och sedan Veteranbilarna. Efter det åkte hela familjen Nyckelpigan :) R tyckte att den var läskig. T (som är höjdrädd och knappt vågar åka en vanlig rutschkana) älskade åkturen. Sen tog vi en tur i Tekopparna och den var så poppis så ungarna valde den som sista turen oxå.
Sen tog vi ju även ett gäng med lotter och barnen vann några "små" nallar ;)

Nöjda och glada åkte vi hem. En helt underbar dag som får vara höjdpunkten på den här sommaren.

Idag fick jag intagningsbesked från mina kurser jag sökt. Kom in på alla utom på just den jag verkligen VILL gå... Men där är jag reserv 4 så jag hoppas att jag kommer in iaf. Däremot så börjar skolan redan måndag v33 och jag är schemalagd på jobbet ända t om v 34... Men det löser sig nog :)

2 kommentarer:

Livet i kvadrat.. sa...

Det är så otroligt kul att läsa om familjens underbara dag på grönan, och hela upplevelsen för banen med både resan till och från grönan och hela upplevelsen..
att det blev en sån toppen dag!! kul

önskedrömmar sa...

Ja det var verkligen en helt perfekt dag!! Nästan inget tjafs alls mellan barnen :)
Underbart!!