torsdag 16 juli 2009

Diskbråck

Jahapp, då var det dax igen :(
Mina diskbråck har vaknat till liv igen. I måndags högg det plötsligt till i ryggen när jag skulle låsa upp cykeln. KUL!! Jag som skulle gå till dagis/fritids med barnen och sen testa hur lång tid det tog att cykla till jobbet.
Men jag stapplade iaf iväg och när alla barn var avdumpade på sina platser så gjorde jag ett försök att cykla.... det kändes faktiskt bättre än att gå :)
När jag hade hämtat barnen ringde jag och sjukanmälde mig, kände att jag hade alldeles för ont för att kunna jobba :( Hade testat flera olika typer av smärtstillande under dagen men inget hjälpte.
På tisdagen ringde min chef och frågade hur det var med mig. Jag får alltid så dåligt samvete när jag är hemma från jobbet :( Men min rygg är faktiskt viktigare än ett sommarjobb.
Chefen ringde även på onsdagen och då kändes ryggen lite bättre så jag sa att jag skulle komma på torsdagen.
Så idag har jag alltså jobbat... Det gick bättre än förväntat men nu är jag väldigt trött i ryggen :(
Att stå upp i nästan nio timmar är ju inte direkt det bästa för ryggen...

3 kommentarer:

Sandra sa...

Stackars du!! :-( Men du har varit sjukt duktig som jobbat!! och tur att du trivs så bra..annars hade det ju varit ännu värre!!

*Pussar bort allt onda*

Lav jooo!!

Livet i kvadrat.. sa...

Känns det inte bättre i ryggen..? Fast det är klart..stående 9 timmar, är väl i häst väg..har du svårt att sitta oxå?
vad är det med oss ungar..alla har ju diskbråck du och Lasse i ryggen, och Lotta och jag i nacken..skitryggar!!
kram och krya på dig..

Fröken ia sa...

Krya på dig!!! Du vet vart jag finns om du behöver hjälp med något ;0)