fredag 3 juli 2009

Juli

Redan Juli!!
Fattar inte att det går så fort!!
Jag börjar ju snart i skolan igen, bara lite drygt en månad kvar :D

Nu jobbar jag två dagar till sen är jag ledig i 9 dagar, sååååå skönt.
Jag saknar mina barn, det känns som om jag knappt träffar dem nu :( Och när vi träffas är jag trött och irriterad :(

Jag försöker komma på ett bra sätt för barnen att få egna rum, vem som ska ha vilket rum och sånt. Vilken ände ska man börja i?? Klarar man sig med ett vardagsrum på 10kvm??
- Vi har ett vardagsrum som är 20kvm, det ska delas så att maken och jag får ett litet sovrum. En vägg ska sättas upp provisoriskt så att den lätt kan tas ner när vi ska flytta.
- Ett sovrum som är 15kvm som ska delas till två rum, tänkte att tjejerna skulle få dem.
- Ett sovrum som är 11kvm, men vem ska ha det?? Jag tänkte att R skulle ha det och att vi tar in alla leksaker och datorn dit...
- Ett sovrum som är ca 9kvm till A.
Har grubblat flera dagar på hur alla våra möbler ska få plats... Men kommer inte fram till något alls :(
Om vi säljer/kastar/ger bort möbler så har vi ingenting att ha alla grejer i, för min del kan vi göra oss av med massor men realistiskt sett så måste vi ju ha någonstans att ha allas kläder i och alla säsongsaker (vinterkläder och julsaker). Sen behöver tjejerna skrivbord att rita och pyssla vid. Barnens datorer vill jag inte heller ta bort...
Usch det är svårt det där!! Någon som har tips och råd åt mig??
Nej, jag får nog grubbla vidare ett tag till innan vi gör något....

Inga kommentarer: