söndag 22 november 2009

Sjuklingar

Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig :(
Skulle ha jobbat 13-22 både lördag och söndag men ist blev jag tvungen att vabba :(
R hade ont i huvudet redan i torsdags och hade förmodligen feber på fredagskvällen när jag jobbade. Så när R och jag gick upp märkte jag direkt att det inte skulle bli något jobb för min del. Några timmar senare fick även E feber och ville bara sova. Hon har en liten släng av Kräkfobi och blev inte så glad när R kräktes efter middagen :)

Nu har vi precis tagit allas temperaturer och kommit fram till att A får gå själv till skolan i morgon... R hade 38,9. E hade 38,6 och T hade 39.5!!!
T är alltid lite lurig med temperaturen, för hon kan verka hur pigg och frisk som helst och ha jättehög feber. Tur att jag är ledig i morgon så jag slipper vabba flera dagar. Maken ska på möte, annars är han ledig både måndag och tisdag :)

Själv fick jag ont i halsen natten mellan fredag och lördag, det blev värre under dagen i går och i natt var det inte kul alls :( Men på morgonen var det som bortblåst :)
Hade visserligen lite ont i öronen och i huvudet, men hellre det än halsen :)

Har bestämt mig för att börja sminka mig på allvar!!
Satt och lusläste en sminkblogg i går och nu är jag verkligen supersugen på att testa alla hennes tips. Kom däremot fram till att jag har absolut ingenting att testa med ens. Var tvungen att slänga min favoritmascara igår, all färg hade fastnat på borsten och kladdade av sig när jag skulle försöka få ner borsten i flaskan igen :(
Idag satt jag och tittade på YouTube och blev ännu mer inspirerad :) Så nu längtar jag tills jag kan gå till Centrum och köpa smink :)

Fick ett glatt besked i fredags :)
Har fått ett jobb :D
Men inga papper är skrivna så jag skriver inget mer om det....

1 kommentar:

Fröken ia sa...

O har svinis...jag tror kanske att dina ungar kan ha det med. Gå och testa dem!

Jätteglad för det där med jobb. Yey
Sen smink...jättebra julklapp att önska sig ju.

//Sofia