tisdag 17 november 2009

Städdagar

Idag och i morgon är det städa som står på schemat....
....tyvärr inte här hemma utan på jobbet ;)
Jag jobbade extra idag och ska även göra det i morgon, vi håller på att städar alla hyllor ute i butiken... Med tanke på att vi är Stockholms största butik så är det ett ganska stort jobb...
Men det är kul att göra lite olika saker ibland :)

Hade verkligen behövt vara hemma dessa dagar och städat, men vi är i ännu större behov av pengar så vad gör man?? Plus att det är MYCKET roligare att städa på jobbet :)

Nästa vecka är det blir det oxå massa jobb som jag inte har räknat med. Skulle ha varit ledig på helgen och vi skulle på bio med barnen. Nu vet jag inte hur det blir :(
Veckan efter jobbar jag bara två dagar (än så länge) men då jobbar maken helg.

Jag har ett mål!!
Tänker absolut inte avslöja vad det gäller förens jag når det. Men idag kom jag ett steg närmare iaf :) Jag hade ett rejält bakslag för några veckor sedan. Det var väl inte direkt så att jag kom längre ifrån målet, utan mer att jag stod still och fastnade liksom. Men nu kom jag iaf ett liiiitet steg närmare :D

När jag skulle hämta barnen idag så var jag så glad att det inte regnade för jag hade inget paraply. Men under den tiden det tog för mig att få R att avsluta leken och ta på sig jacka och skor började det såklart regna :(
Blöta och kalla kom vi hem och upptäckte att jag hade glömt nycklarna hemma i morse :(
Så där stod vi i mörkret....jag och fem barn....efter en halvtimme eller nåt så dök iaf "bonusdotterns" pappa upp och vi fick gå in till dem och värma oss :D
Min "bonusdotter" är alltså grannens dotter som är som en i familjen :)

Nej nu ska jag göra i ordning en matlåda för morgondagen och sen ska jag slappa i soffan...

Inga kommentarer: