fredag 12 februari 2010

Tankar...

Har ställt barnen i kö för en annan skola...
Känner inte riktigt att alla barnen får den hjälp de behöver. Tänker mest på T och kanske även på A.
Utredningen för T är på gång, hon ska till skolpsykologen och har redan varit hos logoped. Får väl se vad som händer sedan...
De som känner T, tycker ni inte att detta stämmer in på henne??
  • Ofta lättdistraherad av yttre stimuli
  • Ofta svårt att följa instruktioner från andra
  • Svårt att bibehålla uppmärksamhet
  • Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs
  • Tendens att tappa bort saker som är nödvändiga för uppgifter eller aktiviteter
  • Svårt att organisera målinriktade aktiviteter
  • Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan

Nu när jag skriver punkterna tycker jag visserligen att de stämmer ganska bra på mig oxå :S

Har hittat ännu mer information om det jag misstänker att T har som stämmer så otroligt bra. Av nio symptom ska minst sex stycken ha funnits i minst 6 månader innan barnet har fyllt 7år. T har nog haft alla nio största delen av sitt liv!!!

Jag hoppas iaf att vi får en diagnos snart så att hon snabbt kan få den hjälp hon behöver.

3 kommentarer:

Sandra sa...

tycker att det stämmer väldigt bra faktiskt!! Vad är det för diagnos på det??

PUSS! <3

önskedrömmar sa...

ADD...
Vi får väl se. Har en känsla av att utredningen tar låååång tid :(

Puss

Sandra sa...

Joo, tyvärr brukar ju såna utredningar göra det!! :-(

PUSS!