onsdag 3 februari 2010

Yey!!

Jag har äntligen lyckats övertala maken om att vi behöver ett billigare boende :D
Hyresrätt tror jag inte att han någonsin går med på, men nu har jag hittat ett par bostadsrätter som blir billigare än våran :)
Första visningen är på söndag...

Har haft en nostalgidag idag...

För 6 år sedan låg jag och försökte sova vid den här tiden.... med värkar och allt :)
Vattnet gick vid 4.45 den 2 februari. Hela dagen gick jag omkring och läckte fostervatten utan att något mer hände :)
Först vid 22-tiden startade värkarna, de satte igång med 10 minuters mellanrum direkt. Men jag var trött och ville bara vara hemma och sova. Vid 3.30 den 3 februari började jag få feber och då tyckte personalen på förlossningen att jag skulle komma in...
Väl inne på förlossningen hände inte så mycket först. Värkarna ändrade karaktär och gjorde mer ont ibland men de var inte så jättestarka. Runt 7-tiden fick jag äntligen komma in på ett rum och det var även personalbyte.
Efter några undersökningar och elektroder i huvudet på bebisen skulle jag äntligen få testa lustgas :)
Men tji fick jag!!
Istället beslutades det för kejsarsnitt.... Klockan var 8.33.
Jag kördes ut ur rummet med en väldig fart och lampor blinkade och klockor lät. Väldigt mycket personal sprang som yra höns. Jag undrade vad som hade hänt...det måste vara väldigt akut för någon. Att det gällde mig fattade jag först flera dagar senare :)
Jag fick dricka något äckligt direkt ur flaskan och sedan somnade jag.
Kl 8.41 föddes min Rasmus :D 3580 gram och 52 cm lång.
Vid 9.30 vaknade jag och frågade vad det blev. Var ju helt säker på en pojke :)

2 kommentarer:

Fröken ia sa...

och så får jag inte åka utomlands i sommar...och så vill du ändå flytta!!!!!!!!

Livet i kvadrat.. sa...

Åh kommer ihåg när ni ringde mig när det var klart, jag stod på skidorna när David hade ringt uppe i Åre..vi brukar ju sända där denna vecka varje år...även i år..men då är jag hemma!!
yippe..iallafall..där stod jag i backen och tog en cigarett, när David ringde igen..å jag grät..när jag hörde att det till slut gått bra... puss