lördag 23 maj 2009

Barn...

....ibland är de ju för härliga :)
R har ganska många tankar om saker och ting. Än så länge frågar han inte så mycket, han konstaterar mest...
Idag satt han på toaletten och gjorde nr:2. När jag torkade honom kröp han ihop som en boll och sa:
-"Såhär gör man kanonkula! Man ska göra så när man blir ikastad i vattnet."
Jag frågade om han hade lärt sig det på simskolan.
-"Nej, jag har lärt mig det på natten."
Jag frågade om han hade drömt det.
-"Nej, jag lärde mig det när jag låg i din mage!"
Han fortsatte...
-"Vet du hur bebisarna kommer in i magen? Det är häxorna som trollar in sina barn i andra mammors magar."
Jaha, då vet man det :)
Han kan verkligen vara filosofisk ibland min 5-åring :)

1 kommentar:

Livet i kvadrat.. sa...

Sötnosen, han är verkligen en filosof!