söndag 24 januari 2010

Hmmm

Idag har jag jobbat 7-16. Bytte tid så att jag kan vara ledig nästa söndag, det innebär att vi inte behöver någon barnvakt då :)
I morgon har maken utdragspass så då behöver vi inte heller någon barnvakt :)
När kan man låta barnen börja gå hem själva från skolan när ingen av oss föräldrar är hemma??
Jag slutade hos min dagmamma när jag var runt 7 år. Men då var jag bara ensam hemma ett par timmar. Visserligen var jag HELT ensam. Mina barn har ju alltid 3 syskon :)
Usch, tycker det är svårt att veta när de är tillräckligt mogna. Hade vi bott närmare skolan hade det inte känts lika jobbigt!

Har gått ner nästan 10 kg på 8 månader :)
Jag gör verkligen absolut ingenting för att gå ner i vikt så det känns extra kul att det bara händer. Min "hemlighet" är nog att jag har ett väldigt aktivt jobb, trivs bra med mitt liv just nu så jag äter mindre onyttigheter.
Skönt känns det iaf :D

1 kommentar:

Carol sa...

När barnen fyller tio så har man ju inget fritids till dem ändå. Men det är säkert individuellt vad de klarar också, man får väl gå igenom vad som gäller.Jag fick vara själv när jag fyllde tio och det gick bra :-)
Skönt med vikten och jobbet!