onsdag 6 januari 2010

Kallt!!

Hatar verkligen när det är så här kallt!!
Ryser i hela kroppen när det knirrar under skorna!! Så då fryser jag miljoner gånger mer än vad jag egentligen gör :S Usch!!!!
Men idag är jag ledig och tänker inte gå utanför dörren ens :)

Börjar bli väldigt trött på barnens jullov nu!!
Vill ha rutiner. Barnen tjafsar om allt och ingenting! Inte så konstigt när de hänger ihop dygnet runt. De somnar sent på kvällen även fast de har börjat lägga sig vettiga tider. I morse väckte jag dem kl 8!! Annars när de är lediga brukar de vakna vid halv sex eller nåt...
De vill inte vara ute för att det är så kallt, korta stunder är ok ibland. De vill spela tv-spel eller datorspel.


För en stund sedan såg de ut såhär tex :)
Jag sitter mest vid datorn idag. Försöker få någon ordning på ekonomin :(
Tänk att det skulle vara mycket bättre för oss att bo i ett hus med ett lån på 2,5 miljoner. Men ingen bank vill låna ut pengar till oss för vi har för många barn och för låga inkomster (jag). Då måste vi ha en medlåntagare... Men vem vill/kan bli det??
Usch hatar pengar just nu :(
Fast det gör jag varje januari ;)

1 kommentar:

Nette sa...

Jäklar i gatan vad stora barnen är och vilka charmtroll =D
Helt otroligt att bankerna inte vill låna ut till hus bara för att ni har många barn men har ni kollat med sbab? Dem är lite lättare att få ifrån.

Kramar Nette