onsdag 30 september 2009

Hösten är här.

Sitter alldeles ensam hemma och njuter av ledigheten :)
Har massor av saker jag borde göra, men vill bara slappa...eller vill jag det egentligen?? Jag blir inspirerad av några av mina arbetskolegor, de gör massor av saker när de är lediga. Det vill ju jag oxå göra!!
Både jag och maken är otroligt lata!! Vi behöver verkligen rycka upp oss om vi ska få ett fungerande hem/liv. Men om jag tar upp det med maken så tolkar han det som om det är bara HAN det är fel på :( Och jag orkar inte med det tjafset IGEN och IGEN!!!
Så istället så försöker jag bättra mig själv, men det är inte lätt att göra allt själv när man har fem "barn" att hålla ordning på OCH ett hem i totalt kaos samtidigt som man jobbar så mycket som möjligt...
Nu ska jag försöka tänka positivt :)
Utnyttja alla lediga stunder till att få ordning på vårat liv. Önskar jag visste vart jag ska börja bara...

Sista dagen i september!! Fattar inte att tiden går så snabbt!!

1 kommentar:

Carol sa...

Vi kan starta en klubb där vi planerar hur vi får ordning på allt! Sen hjälper vi varandra, jaaaaaa! ;-)