måndag 22 september 2008

Kalas 1

Nu är kalas nr ett avklarat, skönt!
Jag tycker att det är kul att ha massa folk här.
Men eftersom maken jobbade och jag kände att jag var tvungen att plugga så var det ganska stressande innan. Plus att vårat hem är inte anpassat för att folk ska kunna titta in spontant=alltid stökigt!! Så det var en hel del städning innan, men det känns väldigt skönt nu när det fortfarande är ganska välstädat :)

På lördag är det dags för barnkalaset!!
Det tycker jag inte alls är kul, utan det är enbart för barnens skull. Jag hatar att hitta på lekar och sånt. Jag brukar anlita grannen som hjälp, hon är superbra på barnkalas. Men vill inte att hon ska känna sig utnyttjad så jag tänkte göra ett eget försök i år :(
Har en känsla av att det kommer vara de längsta två timmarna i mitt liv!! Men vad gör man inte för sina små älsklingar...
Första året hade vi tårta, glass, bullar och kakor = massor kvar.
Andra året hade vi glass, bullar och kakor = ganska mycket kvar. Vi hade även popcorn och det tog slut.
I år har jag ingen lust att lägga ut pengar på godsaker som ändå slängs bort. Så nu ska jag planera lite mer.
På det senaste kalaset som A var på så var höjdpunkten CHIPS. Så det får väl bli en hel del snacks och inte så mycket bakverk. Jag försöker få hjälp av barnen med förslag på vad vi ska ha, men det är ju lätt med tre olika viljor!!

På söndag är det dax för kalas nr 3. Jag har ingen aning om hur många som kommer, men det blir max 7 gäster iaf. Men då får jag nog bjuda på middag oxå.

Nej, nu ska jag äta lite tårta från gårdagen...

3 kommentarer:

Fröken ia sa...

Du har nog inte förstått vad vänskap är. Jag känner mig inte utnyttjad alls om du använder mig som lektant snarare hedrad och glad för förtroendet och jag hjälper dig gärna med kalaset.

Tycker jättemycket om dig tjejen även om vi inte ser varandra så mycket. Men vi ser varandras barn destå mer och Antonia var lyrisk igår för plättar. Jag är så avis att jag inte hinner laga mat i rätt tid. Min middag stod färdig 20.30 igår ;0(

önskedrömmar sa...

Du får jättegärna vara "lektant" på lördag om du orkar :)

Plättarna fuskade jag med för de var ju redan färdiga när jag köpte dem :)
Du jobbar ju heltid! Jag är avis på dig som orkar göra så otroligt mycket och har så fint hemma.

Jag tycker jättemycket om dig oxå...

Fröken ia sa...

Så söt så. Tror att våra döttrar kommer att bli affärskvinnor. De sålde teckningar igår och jag fick köpa 2 stycken. De var ju så gulliga. Sen hade de sålt en till någon annan med. Hahahaha

Såååå söta. E och antonia hade blivit sura på varandra häromdagen. A sa att hon aldrig mer skulle leka med E inte ens i skolan och jag sa...det får vi väl se hur det blir med det. Tog inte ens 24 timmar så var de vänner igen! gosse dem