tisdag 30 september 2008

Vintern är nära

Gillar verkligen inte vintern :(
I morse var det flera minusgrader när jag gick till skolan/dagis med barnen, usch!
Tur att jag lyckades övertala alla barnen att ta på sig strumpbyxor/långkalsonger utan massa bråk som vanligt.
Jag började använda min vinterjacka igår men det börjar bli dax att ta fram vantar och halsduk även till mig. Längtar efter våren...

Börjar bli sjuk!
Fick feber och huvudvärk efter barnkalaset i lördags. I söndags började det kännas lite konstigt i halsen :( Det har inte hänt så mycket sen dess, men men. Nu har jag inte så många stressiga "måsten" så jag kanske kan vila mig frisk. Träningen får iaf vänta ett tag, men jag vill verkligen komma igång med den.

Funderar på att ringa mitt gamla jobb och fråga om de behöver personal i december, men det tar verkligen emot!! Vill verkligen inte gå tillbaka till butiksjobbet :( Men våran budget visar på flera tusenlappar för lite i december :( Maken tycker att jag ska koncentrera mig på plugget så får han jobba extra istället.

Just nu ser det verkligen ut som om våran hund kommer flytta inom 10 dagar. Det känns bra men sorgligt. Han har verkligen lugnat ner sig de senaste veckorna. Men det ska bli skönt att folk kan komma hit utan att känna sig rädda.

Inga kommentarer: