tisdag 3 mars 2009

En slö dag

Har haft en egen dag idag. Behövde verkligen det. Det bästa var att jag inte behövde göra något hemma för maken gjorde en hel del igår :)
Borde kanske ha pluggat men jag gjorde iaf några skoluppgifter som behövdes :)

Fyllde år igår...har inte haft några kriser av något slag förut när jag fyllt år, men den här gången känns det jobbigt... Början på en 40-årskris kanske?? Förmodligen.

Just nu är det väldigt mycket i vårat liv som handlar om ekonomi!! Kanske för att jag läser ekonomiska ämnen??
Vi har ju klippt våra kredikort och betalat tillbaka kreditskulderna... men vad händer då??
Jo diskmaskinen börjar visa mer ålderstecken....soffan börjar rasa ihop... och jag får ännu ondare i ryggen av sängen :(
Vad gör man då??
Vi har inga pengar att spara just nu........och tänk om jag inte får något jobb efter utbildningen.........jag är förmodligen inte berättigad till a-kassa eftersom jag har sagt upp mig från jobbet utan anledning. Suck och stön!!

2 kommentarer:

Fröken ia sa...

Kör via bemanning. Kan vara ett sätt att jobba extra och skaffa erfarenhet. En del av företagen anställer för specifika tjänster på ett och samma ställe långtid. Tips bara.

Anonym sa...

fin blogg :)