tisdag 17 mars 2009

Planer

Nu är våren på väg med stormsteg!! Och då börjar mitt planerande och alla tankar...

Känner mig otroligt rastlös hemma just nu och högarna växer, nästan så att vi får ta in snöskyffeln nu när den inte behövs ute längre...
Vantrivs väldigt mycket i mitt hem när det ser ut som det gör men kan ändå inte ta tag i skiten!! Var ska jag börja??
Det är liksom för mycket just nu, inte bara hemma utan runt omkring mig oxå. Maken byter jobb och kommer jobba ganska mycket nu i början, barnen är småförkylda och jag har MASSOR i skolan.
Känner mig stressad av att barnen får absolut inte bli sjuka nu, grubblar på hur det blir under praktiken med hämtning och lämning och vab?? Bläääää!!! Orkar inte tänka på sånt och då måste jag tänka på annat...

....som t ex renovering...
....och ommöblering...
...och shopping...

Shopping har jag ju absolut inte råd med så det försöker jag förtränga så gott det går. Men ommöblering och målning blir inte så dyrt eftersom vi redan har allt :) Så det får det bli!!

Vi ska byta rum med barnens lekrum, de är ju aldrig där ändå och nu kommer de att vara ute mycket mer. Jag vantrivs väldigt mycket i vårat nuvarande sovrum så jag hoppas det blir bättre i flytta tillbaka igen :)
Vill bara att allt ska vara klart NU!! Både maken och jag blir så otroligt otåliga när vi kommer på något nytt :)

Men annars så söker jag hyresrätter för fulla muggar. Vill bo kvar i kommunen och då finns det inte så mycket att välja på och det blir väldigt sällan stora lägenheter lediga. Har även hört ryckten om att många hyresrätter ska bli bostadsrätter...
Ja ja vi får väl se hur det blir.

På måndag ska jag ju på anställningsintervju, jag hoppas att jag får jobbet för då behöver jag inte bekymra mig om sommaren iaf... Ska söka vidare i skolan till hösten för säkerhets skull...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan hjälpa med hämtning av barnen när vi flyttat, så kan de ju vara hos oss ett tag på e.m.
Hör bara av er!
Kramiz Linda

Fröken ia sa...

Söta söta du, jag kan hjälpa med hämtning med även om det blir senare än vad de är vana vid.

Du, jag ska sätta ett ultimatum på dig innan du startar alla nya projekt. Du måste slutföra alla gamla projekt först. Ok?

Kram kram ålskade vännen.

PS, a vägrar åka till turkiet i sommar då hon ska leka med ellen. Det du!