tisdag 8 december 2009

Glad

Jobbade 6-16 idag.
Vann en påse med lite mat i i fredags, i jobbets julkalender, som jag hämtade ut idag. Påsen innehöll: Ris till Risotto, fin grekisk olivolja, Soya till sushi (någon som vill ha?), två olika sorters marmelader, några burkar med fisk i olika smaksatta oljor. Jag gillade riset bäst :)
Var tvungen att fråga chefen om han hade ångrat sig ang min tjänst idag :S För mitt namn stod inte på lappen med tillsatta tjänster :(
Men han hade inte ångrat sig, det var någon på kontoret som hade glömt skriva dit mig. Så han satte upp en egen lapp på anslagstavlan med mitt namn på :) Det hade han ju inte behövt egentligen...

Igår var jag och en kompis och lekte modeller för en dag. Det var väldigt kul att umgås för vi träffas så sällan fast vi t o m bor i samma kommun. Vi blev iaf sminkade och fick håret fixat lite snabbt. Allt gick på "löpande band". Mycket väntetid mellan alla "stationer" men vi hade ju mycket att prata om :)
Jag blev ganska nöjd med flera bilder, men köpte bara de tre bästa bilderna för de är så jäkla dyra!!!
Det var första gången som jag verkligen kände att bilden jag har av mig själv stämde med fotografiet :)

På lördag tänkte vi åka till Stockholmsmässan och titta på hundutställning :)
Vi har bestämt oss för att skaffa en ny hund någon gång men att vi ska ha en mindre ras än en schäfer iaf. Så nu ska vi kika på lite intressanta raser och försöka få barnen intresserade av agility :)

Snart är det jul!! Och jag har fortfarande ingen julkänsla :(
Barnen har klätt granen och jag har ställt lite julgrejer här och var men tycker inte att det är speciellt mysigt. Jag tror att mycket av det har med att göra att jag verkligen vantrivs med vårat hem :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ta gärna en titt på dom norska buhundarna, finns i egen rasmonter. Fantastisk liten ras./Marie

Sandra sa...

He he...vi kan ta soyan...Kim brukar göra sushi!! :-D puss!