onsdag 16 december 2009

Vinterkläder

Med snön kom ju problemet med vinterkläder...
Jag kom fram till att jag inte har några vinterskor alls!! Mina gick sönder förra året och jag slängde dem, det glömde jag totalt bort så nu har det plötsligt blivit akut att skaffa nya.
Barnens termobyxor köpte vi i slutet på förra vintern, på rea och inte var det någon bra kvalitet heller. De är redan trasiga och mer eller mindre urvuxna så nu är det akut att köpa nya till dem. Barnens fötter har oxå vuxit väldigt mycket under det senaste året. Tjejerna och R har hoppat över flera storlekar.
Maken köpte nya skor åt tjejerna för ett par veckor sedan, men killarna behöver varmare skor. Vantar verkar de oxå avverka på löpande band...
Kul att vi inte får några pengar förräns på fredag och då jobbar maken plus hela helgen. Jag jobbar hela nästa vecka så idag är sista dagen som vi måste handla allt till julen :(
Jag har lovat att göra köttbullar och julgodis till julafton, så det ska jag fixa med i helgen :)

Men nu ska vi åka iväg och försöka hitta skor och byxor....

Inga kommentarer: