söndag 13 december 2009

Lucia

Idag är det alltså 3:dje advent!!
11 dagar kvar till julafton!!
Och fortfarande ingen julkänsla!!
Inte kul :(

För flera veckor sedan lämnade vi in en kamera på lagning. Fick ett sms för några dagar sedan om att den var klar för att hämtas. Så idag åkte vi för att hämta kameran, men istället fick vi en helt ny, snyggare, uppgraderad modell :) Väldigt nöjd!!

I morgon är det Lucia-fika på R's dagis. R ska vara en pepparkaksgubbe med tomteluva har han bestämt :)
Jag har lovat Trion att hämta dem innan fikat så att de kan vara med...

Kommande vecka jobbar jag bara två dagar. Tänkte säga till att jag kan jobba mer om det behövs, men nu har jag kommit fram till att jag behöver all ledig tid jag kan få...
...för sen är ju julen här och då jobbar jag massor.
Så den här veckan ska jag göra köttbullar och julgodis. Sen är det såklart väldigt mycket till som ska fixas som vanligt.
Maken ska vara pappaledig över jul och nyår, det är skönt för då slipper jag tänka på hämtning och lämning av barn och pusslande med barnvakt och sånt...

Igår var vi på Hundmässan. Det var intressant att vara där med fyra ganska ointresserade barn :P
Vi hittade faktiskt en ras som känns ganska intressant för oss. Kom även fram till att vi kunde ta bort en ras från våran lista.

Inga kommentarer: