tisdag 28 april 2009

Rymmare

Igår rymde två av R´s kompisar från dagis....
Det är två pojkar som R brukar leka med ganska ofta på dagis. Som tur var hade maken redan hämtat R, för vem vet om inte han hade följt med dem!?!?!
Det var iaf fullt pådrag, 6 polisbilar och en helikopter letade efter pojkarna. Fyra timmar senare hittades de oskadda ett par kilometer från dagis. De måste ha korsat många vägar för att komma dit... Att inget har stoppat två ensamma pojkar i 4-5 års ålder?? Känns väldigt obehagligt iaf...
Pratade med R på vägen hem idag om att han absolut inte fick följa med någon som tänkte rymma. "Nej då!" säger han " Jag går bara vilse då" :) Vet inte riktigt om jag känner mig tryggare med det svaret ;)

För några timmar sedan trodde jag att jag skulle dö av smärta!!
Hade feber när vi åt middag och tog en Ipren och en Alvedon som brukar hjälpa bra när jag har feber. Efter drygt en timme började jag få ont över ena ögat, det kändes som det satt i ena bihålan men det var en annorlunda smärta. En svidande och ihållande smärta. Visste inte vart jag skulle ta vägen det gjorde sååå oooont!!
Kunde inte sitta stilla, inte andas, mådde illa och till slut kom tårarna :( Det kändes verkligen som om någon hade hällt massa salt i ett stort sår!! Tog en ny starkare tablett, men det kändes som det var en hel evighet innan den började verka.
Nu sitter jag och är supertrött, borde verkligen sova men vågar inte för att jag är rädd att det ska göra sådär ont igen :(

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men fyyy vad läskigt...både det där med R:s kompisar och med att få så där ont...du kanske borde ha ringt sjukvårdsupplysningen!!! låter inte alls bra... :-( Ta hand om dig hjärtat!! lav!!

Nenette sa...

Nämen det där lät riktigt läskigt usch, vart va dagisfröknarna då? hade dem tagit fikapaus?

Säger som Sandra kolla upp det där för det låter inget bra med sådan smärta, se så ge dig iväg till sjukan shup shup "viftar med händerna" =)

Kram

önskedrömmar sa...

All personal var ute med alla barnen, men de stora barnen har lite större frihet än de små. Sen är det ju väldigt många som hämtar barn vid den tiden... Så grindarna stängs inte så bra som de borde. Nu sitter det stora skyltar om att grindarna ska stängas ordentligt Varje gång...

Maken ringde Sjukvårdsupplysningen åt mig (hade väldigt svårt att prata eftersom jag inte andades ordentligt). Men de var helt insnöade på att det var vanlig bihåleinflammation :( Så de rekomenderade ånga och värktabletter....