söndag 4 januari 2009

Förkyld

Jahapp, då var förkylningen här igen då :(
Blä!!

Igår gick vi upp tidigt för vi skulle åka till Sickla för att jag skulle träffa en kille som ville köpa mina Excel-böcker. När vi precis hade satt oss i bilen fick maken ett sms från sin syster som frågade om vi kunde komma till dem då istället för idag. Det passade oss utmärkt så vi åkte till strängnäs direkt efter bokförsäljningen.

Vi hade en väldigt trevlig dag hos svägerskan med familj :)
Synd bara att vi inte hade tillräckligt med kläder med oss dit bara. Vi tog en promenad och barnen fick låna kläder av sina kusiner och det var bra för det var så himla kallt!!
När vi kom tillbaka igen åt vi en supergod tacopaj till middag, mums!!
Vi kom hem vid 22.30 ungefär. En trevlig heldag helt enkelt :)

När jag vaknade idag kände jag mig mörbultad!! Har tagit ett par alvedon men jag fryyyyser. Det är kallt att bo i hus på vintern!!
17 grader var det när vi vaknade, inne alltså... Ute var det -11 svinkalla grader :(

I morgon börjar maken jobba igen :( Tråkigt!!

Renoveringen av sovrummet får vänta som vanligt :( Maken har spacklat skarvarna i gipsväggen iaf, alltid något...
Men nu har jag kommit på nya idéer med barnens rum :)
Just nu delar de på två rum, tjejerna har ett rum som är 15kvm och pojkarna har ett rum på 11 kvm. Flickornas rum ska delas av (först med en bokhylla och senare med en riktig vägg) och bli två små SOVrum och pojkarnas rum ska bli lekrum. De ska alltså fortfarande dela rum för de vill inte sova helt ensamma ännu.
I sovrummen kommer det finnas en våningsäng, en garderob, en byrå och en bokhylla med enbart böcker i. I lekrummet kommer alla leksaker, datorer och garderober vara.
Det är mina planer just nu, blir det inte bra så får vi väl tänka om, igen...

Nu ska jag tvätta som vanligt, eftersom inte maken kan få ändan ur soffan och göra det som han har lovat :(
Det är bara Wii som existerar för maken och två av barnen :(
Suck...

Inga kommentarer: