tisdag 27 januari 2009

Upp och ner

Vet inte vad det är med mig just nu...
...mitt humör går upp och ner hela tiden. Jag kan vara på bra humör och allt känns bra, nästa sekund är jag jättearg och allt är verkligen pest!! Snacka om humörsvängningar!!

I morgon är det den sista av veckans mest stressiga dagar, skönt!!!
Måndagar är värst för då måste jag ta hand om alla barnens aktiviteter själv och vi måste gå hit och dit. Mat ska lagas, barnen har alltid läxor och behöver min hjälp, packa badkläder och se till att barnen får på sig sina ytterkläder i tid. Det tar oss ca 30 minuter att gå till badhuset. Som tur är så hämtar maken oss efteråt...
Tisdagar är lugnare eftersom barnen inte har någon aktivitet efter skolan, men det är mycket promenerande överallt. Barnen har läxor...
På onsdagar är iaf maken ledig så vi slipper gå :)
Fast då är det både simskola och scouterna plus att vi oftast behöver storhandla...
Men nästa vecka är det dax att anmäla sig till nästa termin på simskolan och då ska vi ändra tid så att alla simmar samma dag :)

På torsdag ska jag försöka hinna färga håret... Får se hur det går...

Jag har fått beslutsångest (som vanligt) om när vi ska fira R som fyller år nästa vecka. Kan inte bestämma mig riktigt... Nästa helg jobbar maken och jag har ingen lust att ta hand om allt själv. Men nu på söndag känns lite nära. Men kanske på kvällen samma dag som han fyller?? Fast då är vi ju alla trötta :( Den 14:de är annars ett alternativ... tänkte ha barnkalas då men eftersom R bara vill bjuda två så kändes våra planer lite onödiga. Kanske ska slå ihop släkt- och barnkalas till ett bara som vanligt.
När trillingarna fyllde 5 år så fick de ha sitt första riktiga barnkalas, så därför har vi alltid sagt till R att han oxå kommer att få ha ett riktigt barnkalas när han fyller 5 år. Men vad gör man när de inte vill...

Nepp, nu är det dax att väcka maken och krypa ner i sängen...

Inga kommentarer: