onsdag 14 januari 2009

Våran tur?

Jaha, då var det väl våran tur då :(
Med den härliga vinterkräksjukan alltså :)
Vid sådanna tillfällen är det ganska jobbigt med många barn, men jag blir oxå mer och mer tacksam för att barnen börjar bli stora. För då kan de ha lite mer kontroll över sina kräkningar och sådär. De säger (oftast) till att de mår illa..... innan kräkningarna :)
Men vi har klarat oss väldigt bra från magsjuka de senaste åren, bara en eller två av barnen som har spytt enstaka gånger.

Idag har jag varit på simskolan med yngsta sonen, R. Han är precis som sina syskon, rädd att få vatten i ansiktet :( Men de vänjer väl sig hoppas jag. Det var ganska skönt att gå iväg med bara ett barn iaf :)

Två av de andra barnen var på scouterna för första gången idag, de tyckte att det var väldigt roligt :)
E ville inte gå för hon var så trött och lite varm efter skolan. Åt nästan ingenting och jag frågade henne flera gånger om hon mådde illa. Hon satt ensam i bilen när maken lämnade T och A. Då kom spyorna såklart!!
Så i morgon får alla barnen vara hemma. Vi är noga med att försöka undvika att andra barn blir smittade av våra barn!
Själv kommer jag gå till skolan om jag inte blir dålig under natten...

Inga kommentarer: