söndag 11 januari 2009

I morgon börjar allvaret igen

Nu är ledigheten slut :(
Det var väl sista gången som man fick vara långledig över jul och nyår :(
Det känns trist men samtidigt kul, har längtat efter skolan :)

I morgon börjar det med två nya ämnen, eller ett nytt (löneadministration) och en fördjupning av ett gammalt ämne (bokföring). Ska bli kul att träffa alla klasskompisar! Vi får se om alla är kvar...

Så har vi det där med vikten :(
Efter att gått ner nästan 30 kg och sen stått ganska stilla i över ett år så börjar vågen gå åt fel håll :( *deppar*
Visserligen har jag inte alls rört på mig så mycket som jag brukar under ledigheten men jag har ju inte BARA suttit i soffan och ätit :(
Maken vikt börjar oxå gå åt fel håll så nu måste vi verkligen göra något. Mer protein, mindre kolhydrater och sötsaker såklart!!
Jag har iaf gymkort som SKA användas i år!!
Visserligen kommer jag att gå 2,5 - 4 mil per vecka bara genom att hämta och lämna barnen i skola/dagis och simskola, så jag kommer ju röra mig LITE ändå...

Idag har jag rensat lite bland barnens leksaker. En stor svart sopsäck blev det som skulle slängas och då är inte allt rensat ännu!!
Har även tvättat massor och vikt ännu mer tvätt. Tagit bort alla julsaker, äntligen! Inte alla julgardiner däremot...men de är ganska diskreta så de får duga någon vecka till :)

Funderar på att ha ljusparty här hemma. En gammal klasskompis har kontaktat mig och frågat om jag är intresserad. Det skulle vara jättekul att samla ihop ett gäng och bara umgås och ha trevligt och kul för henne att få starta sin nya karriär :)
Ska fundera på saken iaf, hon skulle ringa på tisdag så får vi se...

Nu ska jag hoppa in i duschen!

2 kommentarer:

Sandra sa...

jag kommer ifall det blir ljusparty!! :-D

PUSS!

Carol sa...

Oh, jag skulle komma..beroende på hur det går med magen då :-)