lördag 31 januari 2009

Lördagsmorgon

Klockan 6.05 gick jag upp i morse :(
Hade tänkt sova till åtta iaf.
Vaknade av att barnen pratade så högt :( De stod i kö för att kissa?!?!?! Vi har faktiskt två toaletter!! Varför tjafsa om en sån sak??
Det har blivit väldigt mycket tjafs mellan mina barn den senaste tiden :( Vet inte om det tillhör åldern eller vad det är för fel, men otroligt jobbigt är det iaf. Känner ingen som har tre barn i samma ålder som jag kan fråga om råd heller :(
Oftast är det iaf A och T som bråkar, de har aldrig kommit riktigt överrens men nu för tiden kan de vara ganska dumma mot varandra. De säger fula ord, nyps, slåss, sparkas och förstör saker för varandra. Ja E är absolut inte sämre hon!! Men hon är mer "humörsbråkig", har jag sagt nej om något är hon dum mot sina syskon!?!?!
För bara nåt år sedan var de mycket mer omtänksamma mot varandra...

Idag ska vi åka skridskor efter frukosten, sen ska vi hem och trion ska på kalas. Efter det ska vi åka till barnens farmor där deras faster hälsar på, och hon vill väldigt gärna vara barnvakt :)
Så i kväll blir maken och jag barnfria. Vi har inte kommit fram till om vi ska på bio eller om vi bara ska ut och äta eller kanske bara hem och ha en mysig hemmakväll. Det blir inte att vi har barnvakt så ofta nu när jag inte jobbar längre så när det väl blir av så har man så mycket man skulle vilja göra...
Men eftersom jag fyller år om en månad och vi förhoppningsvis ska på bio då så ska vi nog spara pengarna tills dess. Vi får väl se helt enkelt...

Nu ska jag väcka maken så vi kan äta frukost.

1 kommentar:

Fröken ia sa...

Vad underbart det låter. Hela familjen samlad och vad vore livet utan syskonbråk. Det tyder ju bara på att de älskar varandra. Sen kan det inte alltid vara så lätt när man är 3 stycken. Alla vill ju ha sin plats och sticka ut. Skönt att du och maken får lite egentid tillsammans. Det har ni ju inte haft alltförofta utan att ni måste arbeta. Sååå passa på och MYYYYYS