tisdag 18 november 2008

Godkänd

Japp, jag är godkänd för att gå klart utbildningen :D
I fredags hade jag ju ett viktigt prov i bokföring och idag fick jag resultatet, 24,5 av 34 poäng. Om man hade under 20 poäng så skulle man kanske inte få fortsätta nästa termin, men nu var det flera stycken som inte klarade sig så det kommer bli ett omprov för dem istället.
Jag fick inte så höga poäng men jag är nöjd, började ju plugga kvällen innan fast jag skulle plugga flera veckor innan...fy på mig!!
Nu ska jag börja plugga i tid till nästa prov som är i företagsekonomi, kalkylering och marknadsförning. Marknadsföringen är väl en sak, men kalkyleringen!! Hjälp!! Skumma ord som: täckningsbidrag, nollpunkt, totalt täckningsbidrag, påläggsprocent, beläggningsgraden, täckningsbidrag, resultatdiagram, värdeminskning och nollresultat används. Och sen ska man komma ihåg alla sätt man räknar ut olika saker på. Förvirrande, minst sagt!!

Vi (familjen) brukar aldrig bli hembjudna till folk. Men på lördag är vi fått två inbjudningar! Vi kan tyvärr bara gå på en :( Det är så typiskt att det blir så!!
Jag vill gå på båda ju :(

Nästa vecka har jag inte så mycket lektioner :)
Har visserligen massor att göra i skolan ändå, men tiden blir lite mer flexibel och det är skönt. Kanske hinner måla trappen någon förmiddag då och gå till skolan sen ;)

Nej, nu ska jag faktiskt plugga lite :)

2 kommentarer:

Sandra sa...

JAG tycker att ni ska komma till Sleipnervägen!!!!!! :-P

Saknar dig sötis!!! PUSS!!

önskedrömmar sa...

Jag med!!
Men det ska vi inte :(
Får bli Tumba ist...

Saknar dig med.
Puss...